بی حرمتی نیروی انتظامی به خانواده شهدا و بسیجیان سیستانی عازم به مشهد مقدس



 وقتی حرمت مادران و پدران اسطوره های ۸سال دفاع مقدس را میشکنند و با بی حرمتی و بی دلیل به پای بسیجیان و زائران امام هشتم  پابند میزنند کاملا ملموس است  این سخن گوهر بار امام راحل فراموش شده که:”خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت اند”.
 باعث خجالت است که مادران و پدران شهدا و ایثارگران ما که پشت غم را خم کرده اند در مرکب زیارتیشان محبوس و حتی در  استفاده از سرویس های بهداشتی نیز محروم شوند!!! و جانباز ۸ سال دفاع مقدس را به گونه ای روی زمین بکشند که پای مصنوعی اش از بدن جدا شود.
این باعث ننگ نیروی انتظامی خراسان رضوی است که با کمال بی شرمی به زائران حضرت رضا (ع) بی احترامی کند و در آستانه شهادت این امام عزیز آبروی این شهر مقدس را زیر سوال ببرد و زائران عاشق و دلسوخته حضرتش را آزرده خاطر کنند.
متاسفانه وضعیت استان سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با کشور های ناامن پاکستان و افغانستان و نیز ناامنی و معبر قاچاق مواد مخدر شدن این استان به واسطه این همسایگی این شاعبه را در اذهان ایجاد کرده که مردم شریف این استان در این مسائل دست دارند و هرکسی اجازه جسارت به مردم این استان به خصوص خانواده معظم شهدا ، بسیجیان و جانبازان را میدهد. فقط و فقط به خاطر اینکه سیستانی و بلوچ هستند.
مردم این استان سالهاست که با تردد در مسیر استان های خراسان جنوبی و رضوی صرفا به خاطر اینکه پلاک خودروی آنها متعلق به سیستان و بلوچستان  است تحت بازرسی های شدید در پلیس راه های این استان ها قرار گرفته و این آزار و اذیت ها برای آنها عادی شده اما اینبار نیروی انتظامی استان خراسان رضوی جسارت را به حداعلای خود رسانده و با بیشرمی تمام راه را به زائران امام هشتم بسته و با علم به اینکه این اتوبوس متعلق به سپاه پاسداران است و خانواده شهداء و بسیجیان و جانبازان و نیز زن و کودک در آن قرار دارند آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و ساعت ها در اتوبوس محبوس کردند.
گرچه خود نیروی انتظامی  مقصر اصلی این آبروریزی نیست اما در حلقه‌های آخر مقصرین این رسوایی به شمار می‌آید.
اگر بی احترامی به خانواده شهدا و بسیجیان را کنار بگذاریم با بی احترامی ها یی که به زائران امام هشتم شد چه کنیم؟
جزئیات این بی احترامی را پایگاه خبری اوشیدا اینگونه بیان کرد:
خانم سادات مسئول کاروان زائرین حضرت رضا(ع) از سیستان در گفتگو با خبرنگار اوشیدا  گفت: همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت ثامن الحجج خانواده شهدا ، ایثارگر و بسیجی سیستان با عشق به امام هشتم روز دوشنبه بوسیله یک دستگاه اتوبوس به سوی مشهد مقدس اعزام شدند.  پس از طی مسافتی طولانی بامداد سه شنبه اتوبوس زائرین هنگام ورود به مشهد مقدس در اتوبان باغچه توسط سه سرنشین یک خودروی سواری پراید و  با لباس شخصی که یک تابلوی ایست در دست داشتند متوقف شد. سرنشینان خودروی مذکور وارد اتوبوس شده و در پاسخ درخواست راننده اتوبوس که از آنها مدارک شناسایی خواسته بود مشتی به صورت او وارد کردند که باعث شکستن شیشه عینک راننده و مجروح شدن چشم وی شد.
سادات افزود: پس از آن، آنها  به زنان و دیگر افراد داخل اتوبوس حمله ور شدند و در پاسخ این سوال زائران که دلیل این رفتار آنها چیست، با بی احترامی و ضرب و شتم پاسخ می دادند .در این هنگام یک خودرو دیگر به آنها پیوست واتوبوس ما را به منطقه ۱۹  مواد مخدر هدایت و در این فاصله تلفن های همراه ما را جمع کردند . من از دادن تلفن همراه خوداری کردم و گفتم چون من مسئول کاروان هستم خانواده های زائرین تماس میگیرند و نگران میشوند و نمیتوانم تلفن همراه خود را دراختیار شما بگذارم.
ایشان ادامه داد:با اصرار زائرین و اعلام این موضوع که این اتوبوس متعلق به سپاه و حامل خانواده  شهدا وایثارگران  بسیجیان سیستان می باشد ، مامورین در جواب جز توهین و بی احترامی به خانواده های معظم شهدا چیزی نمی گفتند و جملاتی را بیان کردند که از گفتن آن معذوریم.
خانم سادات اظهار داشت : سرنشینان اتوبوس که در میان آنها  افراد خردسال ، مریض و سالمند قرار داشتند از ساعت ۳ بامداد تا ۱۲ ظهر  روز سه شنبه در اتوبوس و در منطقه ۱۹ مواد مخدر مشهد بازداشت بودند و به هیچ عنوان حتی حق استفاده از سرویس های بهداشتی وامکانات اولیه را نداشتند.
وی بیان داشت: در ساعت ۱۲ فردی که خود را سرهنگ باستانی معرفی مینمود اعلام کرد تمام شما آزاد هستید ومی توانید بروید .
میرشکار یکی از زائران و یادگاران ۸سال دفاع مقدس که در این کاروان حضور داشت گله خویش را جز به درگاه خداوند بجایی نبرد و افزود: و قتی خودم را معرفی کردم که من بسیجی ، جانباز و مجروح جنگ هستم با توهین به بسیج و رزمندگان دفاع مقدس و با بی احترامی به من پاسخ دادند و وقتی که تکرار کردم اینها خانواده معظم شهدا هستند من را جلوی زن و کودکم کتک زدند و حدود ۸ متر بر روی زمین کشیدند که پای مصنوعی من از جا در آمد و به شدت آسیب دیدم.
راننده اتوبوس که  به شدت از این برخورد نیروی انتظامی دلخور بود، گفت: نمیدادنم به چه علت به من دستبند و پابند زدند!!!
زائرین امام هشتم در این مصاحبه  از تمام مسولین خواستار رسیدگی به این هتک حرمت وبی احترامی به خانواده محترم شهداءشدند.
باشد که به این جمله جامه عمل بپوشانیم خانواده‏ى شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند؛منزلت خانواده های شهدا نزد خداوند کمتر از شهدا نیست.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply