مهمترین بناهای تاریخی ایران جایگاهی برای حضور و چرای گوسفندان شده است


حکایت گوسفندان و بناهای تاریخی ایران حکایت عجیبی شده، پروژه حضور گوسفندان از چغاز نبیل و موزه آبادان گرفته تا قلعه دختر بیشاپور اینکه چرا گوسفندان به بناهای تاریخی ایران تمایل دارند باید از مسئولان و چگونگی حفاظت شان پرسید.

به‌گزارش CHN، سال هاست که مهمترین بناهای تاریخی ایران جایگاهی برای حضور و چرای گوسفندان شده است. در این میان اما مسئولان هم واکنش چندانی نشان نمی دهند. چراکه اگر جز این بود فنس کشی بنای 1700 ساله مدتها پیش انجام می گرفت.

«محسن عباسپور اما در رابطه با قلعه دختر تحت عنوان دژ محافظتی شهر تاریخی بیشاپور به CHN می گوید:« این روزها به جای آنکه قلعه دختر تبدیل به بستری برای توسعه ی گردشگری و مطالعات باستان شناسی شود، به مأمنی برای چرای دام ها بدل شده است».

او افزود: به دلیل فقدان حفاظت های فیزیکی در اطراف این قلعه تاریخی به طور مرتب شاهد حضور گله های گوسفند در محوطه و حریم درجه یک بنا هستیم. در حال حاضر دیواره های فروریخته ی مملو فضولات حیوانی است. این در حالی است که تاکنون هیچ یک از مسئولان مربوطه در این رابطه اقدام جدی و حتی فنس کشی اطراف قلعه و سایر حفاظت های فیزیکی معمول نداشته اند.
Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply