بان کی مون: نباید به ایران بیش از این وقت بدهیم

بان کی مون در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست از سرعت کم و فقدان نتیجه در جدیدترین دور مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز ناخرسندی کرد.
خبرگزاری ایسنا مینویسد: بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با روزنامه‌ی واشنگتن‌پست مدعی شد که این سازمان باید در قضاوت درباره‌ی این که آیا دیپلماسی می‌تواند نگرانی‌های جهانی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌یی ایران را رد کند یا خیر، سریع و ثابت قدم باشد زیرا در غیر این صورت ایران نیز مانند کره شمالی از مذاکرات به عنوان پوششی برای ساخت بمب استفاده خواهد کرد.  به گزارش این روزنامه‌ی آمریکایی، کشورهای عضو گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) اواخر ماه میلادی جاری در قزاقستان گردهم می‌آیند تا با ایران درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌یی‌اش گفت‌وگو کنند. بان کی مون گفت: ما نباید بیش‌تر ازاین به ایران وقت بدهیم و نباید وقت را تلف کنیم. ما شاهد بودیم که چه اتفاقی در زمینه‌ی کره شمالی افتاد. آن‌ها در نهایت مخفیانه، آهسته، بدون هیچ‌گونه وظیفه‌ای و بدون هیچ‌گونه فشاری به پیشرفت دست یافتند. دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از اظهاراتش با ادعای تسلیحاتی بودن برنامه‌ی هسته‌یی ایران مدعی شد شورای امنیت سازمان ملل باید واکنشی قاطعانه، ثابت قدم، موثر و سریع نشان دهد تا ایران متوجه شود که سایر کشورهای جهان معتقد نیستند تهران به دنبال سلاح هسته‌ ای نیست. بان کی مون گفت که در سال میلادی گذشته به رهبر ایران و رییس‌جمهور این کشور اعلام کرد از توضیحات آن‌ها نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه‌شان قانع نشده است. دبیرکل سازمان ملل با وجود مخالفت‌های آمریکا و برخی دیگر از کشورها به تهران سفر کرده بود. بان کی مون در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست از سرعت کم و فقدان نتیجه در جدیدترین دور مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز ناخرسندی کرد.
Tags: , , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply