حزب الله لبنان به 'تهاجم به روستاهای سوریه' متهم شد

مخالفان حکومت بشار اسد در سوریه می گویند که حزب الله، گروه شیعه لبنانی، به حمله ای علیه روستاهای سوریه دست زده است.

"شورای ملی سوریه" می گوید پیکارجویان حزب الله در حمایت از حکومت سوریه به سه روستا در نزدیکی مرز لبنان حمله کرده اند.
حزب الله اعلام کرده است که در این درگیری ها سه فرد شیعه کشته شده اند. مخالفان بشار اسد این حمله حزب الله را "تهاجمی بی سابقه" خوانده اند.
گروه حزب الله این اتهام را که اعضای خود را برای حمایت از حکومت سوریه اعزام کرده، تکذیب کرده است.
مقامات لبنانی، مقاومت اسلامی (شاخه نظامی حزب الله) را متهم به انجام عملیات نظامی در سوریه می کنند. آمریکا می گوید که حزب الله از طریق آموزش نظامی، مشاوره و حمایت های لجستیکی، به ارتش سوریه کمک می رساند.
روزنامه النهار، چاپ لبنان، از یک سخنگوی ارتش آزاد سوریه، تشکیلات نظامی عمده مخالفان مسلح بشار اسد، نقل کرده که عملیات حزب الله در سوریه، گسترده ترین عملیات در نوع خود بوده است.
در گزارش ها همچنین از قول یک سخنگوی حزب الله، بدون نام بردن از او، آمده است که این سخنگو خبر مرگ سه فرد شیعه را تایید کرده ولی اشاره نکرده که آیا این سه نفر عضو حزب الله بوده اند یا خیر.
خبرگزاری فرانسه نیز از قول این سخنگو گزارش کرده است که آنها در حال "دفاع از خود" کشته شده اند.
حکومت ایران به شدت از گروه شیعه حزب الله که متحد نزدیک بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است، حمایت می کند.
هفته گذشته اعلام شد سرتیپ حسن شاطری، از افسران ارشد سپاه پاسداران که از او با عنوان "رئیس ستاد بازسازی ایران در لبنان" یاد شده، در شمال سوریه کشته شده است.
سپاه پاسداران، اسرائیل را مسئول کشته شدن آقای شاطری اعلام کرد.
ارتش آزاد سوریه، هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای شاطری در حمله هوایی اسرائیل کشته شده است.

نقض حقوق بشر در سوریه

در همین حال، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که نقض حقوق بشر در سوریه به مراتب بیشتر شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در گزارش سازمان ملل که روز دوشنبه ۱۸ فوریه منتشر شده است، گروهی که از سوی سازمان ملل متحد مامور بررسی وضعیت در سوریه شده است، اعلام کرده که درگیری در این کشور "به طور فزاینده ای فرقه ای تر، افراطی تر و نظامی تر شده است"
طبق اعلام این گروه، ارتکاب به جنایات جنگی از سوی هر دو طرف درگیر در سوریه، رو به افزایش است، هر چند، به گفته این گروه، نقض حقوق بشر از سوی مخالفان به اندازه نقض حقوق بشر از سوی نیروی های دولتی نیست.
کارلا دل پونته، پژوهشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر، گفت که زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت، موضوع جنایات جنگی را به دادگاه بین المللی کیفری ارجاع دهد.
هفته گذشته، سازمان ملل متحد تخمین زد که از دو سال پیش که درگیری های سوریه آغاز شده، ۷۰ هزار نفر در این درگیری ها جان خود را از دست داده اند.
Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply