اقامت 7روزه گردشگران خارجی در مشهد


روزنامه شهرآرا: سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ورود بیش از یك میلیون گردشگر خارجی در سال‌جاری به استان نیازمند برنامه‌ریزی و همكاری بخش‌‌های مختلف است.
مجتبی رجایی افزود: در نیمه اول امسال 19میلیون و 85هزار و 379 گردشگر وارد استان شده‌ كه از این تعداد 600 هزار نفر گردشگران خارجی بوده اند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور به ايرنا گفت: بر اساس این برنامه‌ریزی امسال باید هفت و نیم میلیون گردشگر خارجی وارد كشور شود.
وي افزود: از این تعداد سهم خراسان رضوی یك میلیون و 52 گردشگر خارجی است كه خوشبختانه در نیمه اول امسال ورود نیمی از این تعداد محقق شده است، اما نیازمند تقویت برنامه‌‌ها در نیمه دوم امسال و همكاری دستگاه‌های مختلف در این رابطه هستیم.
میانگین اقامت گردشگران خارجی در استان، 7روز
رجایی اظهارداشت: خوشبختانه امسال میانگین اقامت گردشگران خارجی در استان به یك هفته رسیده است، البته در برخی موارد گردشگران خارجی حوزه خلیج فارس حتی تا یك ماه نیز در مشهد اقامت داشته است.
وی تاكید كرد: باید علاوه بر برنامه‌ریزی جهت ورود گردشگران خارجی به استان، در زمینه پر كردن اوقات فراغت آنان و توسعه مراكز تفریحی و سرگرمی برای افزایش مدت ماندگاری آنان نیز برنامه‌ریزی كرد.
این مسئول با اشاره به اینكه ستاد جذب گردشگران خارجی در استان تشكیل شده است، گفت: لازم است تا مدیران استان به اهمیت و حساسیت بحث گردشگری به‌خصوص گردشگری خارجی پی ببرند تا با آسان کردن برخی امور در جهت ورود گردشگران خارجی گام بردارند.
وی تاكید كرد: زمینه‌سازی برای اقامت مطلوب، تامین برنامه‌‌های تفرحی و سرگرمی برای پر كردن اوقات فراغت گردشگران و فراهم كردن زمینه‌‌های رضایتمندی آنان از سفر خود از موارد مهمی است كه باید مورد توجه كلیه دستگاه‌های مرتبط و فعال در عرصه گردشگری قرارگیرد.
سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاكید كرد: اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تنهایی مسئول جذب گردشگر نیست بلكه سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی نیز باید در این زمینه فعالیت و اقدام كنند.
Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply