حمله ويروس جديد به رايانه‌هاي ايراني

شرکت امنيت رايانه سيمانتک يک کرم رايانه اي را شناسايي کرد. اکثريت افرادي که دستگاه‌هاي آنها به اين ويروس آلوده شده کاربران شرکتها و بخش تجاري ايران، بريتانيا و آمريکا هستند. اين بدافزار پايگاه داده‌هاي تجاري را هدف گرفته است.
به گزارش مهر، شرکت امنيت رايانه سيمانتک به بخشهاي تجاري در رابطه با بدافزار جديدي هشدار داده است که مي‌تواند پايگاه داده اي شرکت را با دستکاري اطلاعات داخل آن را از بين ببرد.اين کرم که ناريلام نامگذاري شده پايگاه‌هاي داده اي اس کيو ال مايکروسافت را هدف گرفته است و زماني که داخل اين پايگاه داده اي شد، کلمات خاصي را جستجو کرده و آنها را با ارزشهاي تصادفي جايگزين کرده و يا جدولهاي خاصي را حذف مي‌کند.شونيچي ايمانو محقق امنيت سيمانتک در اين رابطه نوشته است که اين بدافزار براي سرقت اطلاعات از دستگاه آلوده شده کاربرد ندارد و به نظر مي‌رسد که طوري برنامه ريزي شده تا صرفا به اطلاعاتي نگهداري شده در پايگاه داده اي هدف صدمه وارد کند و اگر شرکتها نسخه پشتيباني از برنامه‌هاي خود تهيه نکرده باشند بازگرداندن اطلاعات از دست رفته بسيار مشکل خواهد بود.
Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply