تجمع اعتراض‌آمیز کارگران مقابل سفارت کره جنوبی در تهران

حدود ۱۰۰۰ نفر از کارگرانی که توسط گروه صنعتی انتخاب از کار برکنار شده‌اند، امروز (یکشنبه ۸ بهمن) در بیرون ساختمان سفارت کره جنوبی در تهران دست به اعتراض زدند.
این تجمع در اعتراض به توقف قرار‌داد این گروه با شرکت دوو الکترونیک صورت گرفته که به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران عملی نشده است.
گروه صنعتی انتخاب گفته است که این شرکت مجبور شده به دلیل بستن خط تولید خود، این کارگران را از کار برکنار کند.
سه ماه پیش هم گروهی از کارکنان گروه صنعتی انتخاب در مقابل سفارت کره جنوبی در تهران دست به اعتراضی مشابه زده بودند.
در سال ۲۰۱۰ میلادی، گروه صنعتی انتخاب از طریق مزایده موفق شد تا با قرار دادی به ارزش ۵۱۸ میلیون دلار، نمایندگی شرکت دوو الکترونیک در ایران را خریداری کند.
گروه صنعتی انتخاب پس از این مزایده با پرداخت یک پیش پرداخت ۷۰ میلیون دلاری قرارداد خرید کارخانه را منعقد کرد و قرار شد باقیمانده مبلغ از طریق همکاری مشترک بین بانک های ایرانی و کره‌ای پرداخت شود.
اما توافق مذکور به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران عملی نشد.
پیشتر مقامات گروه صنعتی انتخاب اعلام کردند که به شرط دریافت پیش پرداخت ۷۰ میلیون دلاری حاضر به فسخ این قرارداد شدند.
اما به گفته آنها علیرغم گذشت بیش از یک سال از زمان فسخ این قرداد، هنوز پیش پرداخت ۷۰ میلیون دلاری به گروه انتخاب مسترد نشده است.
احسان فدایی، سخنگوی روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب گفته است: "امروز حدود ۱۲۰۰ کارگر برکنار شده شرکت ما، پس از آن که پول وعده داده شده به ما برگردانده نشد، در جلوی ساختمان سفارت کره جنوبی دست به اعتراض زدند."
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply