یک نماینده ادوار مجلس خبر داد: کمک چهار میلیون دلاری دولت به سه کشور آفریقایی


محمدرضا خباز٬ نماینده ادوار مجلس از تصمیم دولت احمدی‌نژاد برای اهداء چهار میلیون دلار از درآمد‌های نفتی ایران به سه کشور آفریقایی خبر داد.

آقای خباز روز دوشنبه (دوم بهمن) به سایت خانه ملت گفته است:‌ این مصوبه غیرقانونی است چون هرگونه اعطای وام یا کمک به دیگر کشور‌ها باید به تصویب مجلس برسد.

وی افزوده که دولت حتی حق اعطای وام {به کشورهای خارجی} ندارد، چه رسد به اهدای پول بلاعوض.

به گفته خباز٬ دولت احمدی‌نژاد از نام وزارت نفت در این مصوبه استفاده کرده تا بتواند این مقدار پول را به بهانه کمک به کشور‌های آفریقایی از شرکت ملی نفت خارج کند.

وی پرسیده است: باتوجه به گرفتاری‌ها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، آقایان با کدام مجوز از درآمد بیت‌المال حاتم‌بخشی می‌کنند و چه کسی به آن‌ها چنین اجازه‌ای داده است؟

خباز همچنین گفته که چهار میلیون دلار معادل بیش از ۱۲ میلیارد تومان است و با این رقم می‌توان ۱۲ کارخانه در ۱۲ شهر کشور راه‌اندازی و برای حدود هزار نفر از جوانان اشتغال‌زایی کرد.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی در خصوص برداشت‌های غیرقانونی دولت از منابع مالی مختلف منتشر شده که به نظر می‌رسد این برداشت‌ها همچنان ادامه دارد.

دولت احمدی‌نژاد برای جبران کسری بودجه و تامین بودجه برخی از برنامه‌ها و سیاست‌های خود بی‌آنکه از مجلس مجوزی دریافت کند٬ برداشت‌های زیادی از منابع بانکی و صندوق ذخیره ارزی کرده است.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply