شروع به کار نیروهای جدید پلیس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران گفت که برای "انجام ماموریت های نوروزی و انتخابات سال آینده"، برای نخستین بار "پلیس افتخاری" در کنار یگان ویژه به اجرای ماموریت خواهد پرداخت.
به گزارش پاسگاه اطلاع رسانی پلیس، آقای احمدی مقدم یکشنبه ۱۵ بهمن (۳ فوریه) هشدار داد: "برنامه جدید دشمن برای انتخابات سال آینده افزایش فشارهای اقتصادی است تا از این طریق اوضاع داخلی کشور را متشنج کند."
مسئولان سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، تاکنون به کرات در مورد احتمال بروز ناآرامی در این کشور در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۹۲ هشدار داده اند.
در همین ارتباط برخی از مسئولان ایرانی، مدعی شده اند که دشمنان حکومت، با توجه به تشدید تحریم های اقتصادی علیه این کشور، قصد استفاده از نارضایتی اقتصادی مردم برای ایجاد بحران های امنیتی را دارند.
سرتیپ احمدی مقدم در بخش دیگری از صحبت های امروز خود، با تقدیر از نیروهای یگان ویژه پلیس ایران گفته است که این نیروها "در فتنه سال ۸۸ لبه جلویی مبارزه بوده اند".
بسیاری از حامیان حکومت ایران، اعتراضات انجام شده به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را "فتنه" می نامند.
فرمانده پلیس ایران، همچنین از راه اندازی یک قرارگاه جدید یگان ویژه پلیس به نام "قرار گاه ظفر" به فرماندهی حسن کرمی فرمانده این یگان خبر داده است.
نیروهای ویژه پلیس ایران، که نام رسمی آنها "یگان های ویژه پاسداران نیروی انتظامی" است، در مقابله با اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ نقش تعیین کننده ای را بازی کردند.
اسماعیل احمدی مقدم در اظهارات امروز خود راجع به "پلیس افتخاری"، توضیح بیشتری نداده که نیروهای مورد نیاز این واحد جدید قرار است از کجا تامین شوند.
همچنین وی مشخص نکرده که چرا نیروهای این واحد جدید، باید در کنار آموزش دیده ترین نیروهای پلیس یعنی یگان های ویژه به انجام ماموریت بپردازند.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply