وقوع انفجار در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا

در مقابل ساختمان سفارت آمریکا در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه، انفجار رخ داده است.
بر اساس گزارش‌ها این انفجار، انتحاری بوده و در اثر آن دست کم دو نفر کشته شده‌اند.
فرانسیس ریچیاردون، سفیر آمریکا در آنکارا گفت یکی از نگهبان ها و فردی که مشکوک به بمب‌گذاری است، دو نفری هستند که کشته شده‌اند.
این انفجار سه مجروح نیز بر جای گذاشته است که جراحت یکی از آنان شدید است.
تصاویر صحنه انفجار، نشان‌ می‌دهد که به یک پست بازرسی در یکی از ورودی‌های جانبی سفارت آسیب وارد شده است. ساختمان های مجاور سفارت نیز آسیب دیده‌اند.
از محل انفجار، دود به چشم می خورد و آمبولانس ها و خودروهای آتش نشانی به محل رفته اند. تعدادی سفارتخانه و دفتر نمایندگی خارجی در این منطقه آنکارا واقع شده‌اند و روزانه ده‌ها نفر برای دریافت ویزای آمریکا در این محل صف می‌کشند.
آمریکا به شهروندان خود در ترکیه هشدار داده که تا اطلاع بعدی، به محل هیچیک از نمایندگی های این کشور در ترکیه نروند.
علت انفجار هنوز مشخص نیست و هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است اما معمر گولر، وزیر کشور ترکیه گفت اعتقاد بر این است که شخص بمب‌گذار، اهل ترکیه بوده است.
مقام های ترکیه می‌گویند به اعتقاد آنها، این شخص به یک گروه افراطی چپگرا تعلق داشته که طی سال های اخیر، مسئولیت چند حمله به پلیس این کشور را به عهده گرفته است.
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، در اظهاراتی که تلویزیون این کشور به صورت زنده پخش کرد، خواهان تلاش جهانی برای مبارزه با عناصری شد که او آنها را تروریستی خواند.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply