خراسان جنوبی رتبه دوم تولید پنبه کشور را به خود اختصاص داد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه در این استان ۲۲ هزار و ۷۰۰ تن پنبه تولید می شود، گفت: خراسان جنوبی رتبه دوم تولید پنبه را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، غلامرضا هادربادی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، امروز(30آبان) در پنجمین جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان، اظهار داشت: در گذشته علت خشکسالی فقط کمبود باران ذکر می شد و این درحالی است که امروزه دانشمندان بخش کشاورزی معتقدند 70 درصد تبخیر بوسیله باد به ودجود می آید.


وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم تولید پنبه را به خود اختصاص داده است، افزود: در خراسان جنوبی 11 هزار هکتار زمین زیر کشت پنبه قرار دارد و در این سطح 22 هزار و 700 تن پنبه تولید می شود.



وی ادامه داد: محصول پنبه در استان بیشتر در دو شهرستان سرایان و بشرویه کشت می شود و یکی از محصولات مزیت دار این استان است بنابراین بخش عمده ای از کشاورزان استان از طریق این محصول امرار معاش می کنند.



رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وقوع خشکسالی هیدرولوژیکی در این استان خبر داد و گفت: در این خشکسالی کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی و کاهش کیفیت آب رخ می دهد.



هادربادی با اشاره به علائم و عوارض این نوع خشکسالی در استان، خاطر نشان کرد: کاهش 3 درصدی تولید پنبه در دو شهرستان سرایان و بشرویه، کاهش ضریب تبخیر و تعرق، افزایش نمک در حوزه گسترش ریشه عدم جذب آب توسط گیاه از جمله این عوارض است.

Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply